unenuitnoire.blogg.se

Text och dylikt.

Ett personligt svar till Max Sjöström.

Kategori: Allmänt

Jag vet inte hur det är för er men min facebook-wall har blivit fullkomligt bombaderad med åsikter om någon snubbes blogginlägg där denne skryter om hur han legat med en prostituerad i Prag. Killens blogg heter http://maxsjostrom.forme.se/. Jag har personligen inte fått möjlighet att läsa just detta inlägget, därför kan jag inte heller kommentera detta. DÄREMOT har jag läst ett inlägg han skrivit som han valt att döpa "PINSAM BRUD!!!" 
och i texten skriver han om hur en tjej har skrivit till honom på något som kallas typ "kik" eller liknande och hon har i sin tur kallat honom "het" och frågat vad han tycker om hennes profilbild. Han har då svarat med "ska jag vara ärlig?" och sedan sagt "nej du ser inte bra ut" "enligt mig". Det här låter ju inte farligt alls och en kan undra varför hela 66 kommentarer lagts på just detta inlägg, eller hur? Men det visar sig att Max, som han förmodligen heter, har gjort bort tjejen som skrivit till honom genom att förnedra henne med skällsord (i hans kommentarer tillbaka till andra som i sin tur läst hans inlägg) som till exepel slampa och påpekar att hon är tjock och ful och så vidare.
 
Normalt sätt skulle jag nog inte lagt tiden på en sådan människa men jag har ändå valt att göra det den här gången då jag, medan jag satt och läste, kom på olika saker där han, in general, gör fel och skriver sjukt konstiga saker.
 
Så jag har bestämt mig för att skriva ett inlägg riktat till honom, personligen. Helt enkelt för att se om han uppfattar vad min mening är och om han har mod och självförtroende nog att försvara sig själv. 
 
Här kommer det:
 
Max Sjöström. Jag ifrågasätter ditt sätt att uttrycka dig samt hur du resonerar. Jag har full förståelse för att du har rätt till din egen åsikt, både gällande utseende och beteende. Dock anser jag att du förvrider denna rättigheten och tror så långt in i ditt innersta att du har all rätt att post:a detta på din blogg även om det handlar om att du kränker den andra människans integritet brutalt mycket genom ditt sätt att besvara kommentarerna. Sedan när blev det socialt accepterat i din värld att hänga ut en människa på internet och göra denna till åtlöje? För jag vet inte om du uppfattar hur du behöver ha båda sidornas godkännande för att du sedan ska kunna göra dina konvesationer allmänna, speciellt om dessa innefattar helt främmande människor. Du måste alltså ha frågat den andra personen i konversationen om det är okey för henne att lägga ut ert samtal. Annars bryter du mot de mänskliga rättigheterna som vårt samhälle bygger på, och det vill du väl inte göra?
 
Det verkar som att du inte heller kan ta kritik trots det faktum att du är rätt så duktig på att ta rättigheten att kritisera den andra parten med alla möjliga förnedrande ord. Om den här tjejen som du egentligen kallat ful använder en fråga tillbaka, som jag tror att varenda vettiga människa kan tyda som ett skämt, då du just förolämpat henne, även om hon velat höra sanningen från just dig, så ska du inte ta detta som om hon gett dig världens värsta skymf. Egentligen vill jag byta den sista delen i den meningen till: då KAN inte du ta detta som världens värsta skymf eftersom du kallat henne värre än vad hon skrev som comeback, hänger du med?
 
Det är dock inte här som du slutar säga emot dig själv utan när du kallar den här tjejen för "slampa" då innebörden av slampa är samma som för orden hora, slinka eller som du själv föredrar prostituerad och du har ju, med ditt senaste inlägg bevisat att du tycker om prostituerade och att du inte har några som helst problem att ha sex med någon som är prostituerad, alltså tycker ju du om slampor och eftersom detta ju är vad du kallat tjejen i texten så har ju du uppenbarligen inga problem med henne egentligen utan du tycker, tvärtom, att hon är rätt så nice.
 
Jag vet att det kan kännas hopplöst att få sina ord vända mot sig, det är just därför du ska lära känna dig själv lite bättre, akta dig för vad du skriver och hur uttrycker dig i framtiden, comprende? Annars måste vi ju ta upp det här igen, och det skulle ju bli ännu mer pinsamt för din del än vad det redan är, och det vill vi ju inte, eller hur?
 
Nu återstår det bara att se ifall du bryr dig så mycket om din värdighet att du försvarar dig. Kanske i ett annat inlägg som du gärna post:ar på din blogg? Let me know hur du går tillväga med ditt svar så kanske vi hörs inom en snar framtid.
Ha det bra och tänk dig för innan du talar. Annars kan det, bevisligen, gå riktigt fel. 
// Nanna Hedman

Kommentarer

  • Här är hans inlägg säger:

    https://anonfiles.com/file/7c0bdce546c37b6d6943bdbfedff5bf7

  • Linus säger:

    Hahahhahahahaha. Shit. Aldrig hört talas om horor förr? Sluta sitta och grina bakom skärmen.

    Svar: Oj, Linus! Du måste verkligen missuppfattat min text eller vad jag ville ha sagt.Jag skriver om på vilka sätt han gör bort sig, inte om prostitution.
    Läs lite nogrannare nästa gång så kanske du ser den verkliga handlingen.
    Nanna Hedman

    2014-02-21 | 09:41:54
  • Malin säger:

    Tragiskt att skriva och skryta om att man köpt sex av en prostituerad, dessutom med en beskrivande text och bilder. Sedan skriver pojkvaskern att hon var ful också. Nej, den yngre generationen skrämmer mig, verkar inte som att de växer upp med respekt och tillräckligt med vett.

    Jag hoppas att hans föräldrar får veta detta, men det är inte säkert att de ens bryr sig, vilket skulle göra det hela ännu mer tragiskt!

    2014-02-21 | 10:12:37
    Bloggadress: http://maley.se

Kommentera inlägget här: