unenuitnoire.blogg.se

Text och dylikt.

Att plugga och leva.

Kategori: Allmänt

Idag skriver jag för att det var så himla, himla längesedan jag skrev något som jag inte är tvungen att lämna in innan skolan går i ide. Jag känner mig så mycket på topp just nu och förra veckan var fruktansvärt bra. Ingen specifik anledning men bara en övergripande "åh-vad-jag-mår-bra-och-allt-är-grymt"-känsla ni vet. Trots ändlöst plugg och epiphanies om att det är så galet kort tid kvar tills jag sitter vänlös i Malmö och har avslutat IB. Det är MINDRE än 10 månader. MINDRE. Alltså inte ens 300 dagar. Ännu kortare tid är det till julafton, the merriest time of the year! Det är alltså julafton och nyår som jag kommer tillåta mig själv att inte göra ett enda dugg som är skolrelaterat, för så är det att gå den linjen jag valt men det är så ohyggligt trevligt att veta att det snart är över. I slutet av maj nästa år kan jag strunta i IA's, deadlines, exams och revisions. HERREGUD VAD BÄST. 
 
Det är ibland lite som om man inte är närvarande när man skriver uppsatserna längre. Man bara kollar ner på sig själv där lilla kött-och-blod-Nanna kritar ner vad hon läst i en bok fem minuter tidigare. Gillar att jag just jämförde att plugga IB-plugg med hur folk beskriver näradödenupplevelser, men det är ungefär så. Plus att "IB-plugg" faktiskt är annorlunda än hur man pluggar när man går ett nationellt program, for reals. Om någon nu skulle vilja veta skillnaden så kommentera eller något så kan jag skriva om det. 
 
Kolla nu det jag skrivit, märker ni också någonting som inte stämmer? ALLT handlar om fakking IB. Fy vad tråkigt. 
 
Förlåt för ett tråkigt inlägg om tråkiga IB. Jag ska försöka skriva när jag lämnat in tre uppsatser till för då är det lungt fram till januari. 
 
Küss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: