unenuitnoire.blogg.se

Text och dylikt.

Studentmössor och halsbränna.

Kategori: Allmänt

Just nu befinner jag mig i klassrum 115 där jag har Theory of Knowledge. Jag är övergiven av Malin och väntar på att Paul ska kolla på vad jag har skrivit för att sedan förklara hur jag tänker fortskrida med min essä. Tiden går otroligt sakta och min magsyra har kommit till bröstkorgen för att stanna. Jag tänker på hur jag om elva dagar sitter på tåget mot Stockholm med Jonte, jag tänker på halloweenfesten jag ska ha sista helgen på lovet och jag tänker på vad jag behöver göra innan ledigheten för att kunna njuta av min "fria" tid.
 
Jag har en lista men jag kommer ingenstans trots att jag vet att jag egentligen gör det. Jag har studiedag på måndag och då hinner jag ju jättemycket! men man vet ju själv att det aldrig blir så mycket pluggande som man vill eller tänker eller planerar.
Imorgon ska vi dissekera en mink på biologin och på tisdag ska jag ha redovisning på engelskan av det mest kreativa vi gjort på IB - en tolkning av en novell. 
 
Ikväll ska jag också beställa en studentmössa från C.L.Seifert eftersom jag inte vill ha ABC-gruppens giftiga erbjudanden. Det är jag och Malin som har koll på lögnerna om att 80% av Sveriges gymnasier anlitar ABC-gruppen för att sälja studentmössor och studentkläder och hur det aldrig har varit någon som inte fått sin mössa om man beställer från ABC. 
 
Jag är trött på försäljare som endast vill ha dina pengar och sedan skiter i om du är missnöjd och på politiker som beter likadant. Jag är trött på falska människor som bara hälsar när de är fulla. Jag är trött på förhoppningar som krossas. Jag är trött på folk som aldrig har träffat en men som ändå påstår att denne hatar en på grund av olika anledningar. Jag är trött på lärare som inte gått IB men som ändå vågar yttra sig om hur det är.
JAG ÄR TRÖTT.
 
Men jag gillar var jag är i mitt liv just nu och det kan ingen ändra på.
 
Happy Thursday! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: